MENU
Головна » 2016 » Вересень » 27 » «БОЛЮЧІ» ТАРИФИ
19:57
«БОЛЮЧІ» ТАРИФИ

                        

«БОЛЮЧІ» ТАРИФИ

Шановні читачі нашого сайту!

            Сьогодні ми хочемо звернутися до Вас з дуже болючого питання - зростання тарифів на комунальні послуги, зокрема на послуги з водопостачання і водовідведення, що надає мале комунальне підприємство «Господарник».

            Ще 24 червня 2016 року в газеті «Ружинська земля» №25 було опубліковано  не то проект рішення виконавчого комітету Ружинської селищної ради від  16.06.16 №50 «Про встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги», запропонований до обговорення, не то вже проголосоване рішення, відповідно до якого  підвищується ціна на водопостачання й водовідведення, що в сукупності для населення становитиме майже 21 гривню за один кубічний метр. Хоч станом на сьогодні ціна не змінилася, та диму без вогню не буває, адже недаремною була ця публікація і з попереднього досвіду знаємо, що в такому випадку підвищення не за горами. А разом із вартістю газу, електроенергії та загальним підняттям рівня цін, такі тарифи для переважної більшості споживачів є непомірними.

            Шановний наш виконавчий комітет, шановні депутати селищної ради, Вам не здається, що така тарифна політика суперечить конституційним засадам соціальної держави.

            Зверніть увагу, що за стандартами Організації Об’єднаних Націй, якщо витрати однієї людини на проживання та продукти харчування складають менше 5 доларів на день та менше 150 на місяць (3750 гривень), то вважається, що така людина живе за порогом бідності. То скільки ружинців живе за порогом бідності? Майже все селище? Хто про це думає?

            І не треба нас направляти по субсидії, бо в нормальній країні не може працюючий громадянин стояти з протягнутою рукою перед державою і просити милостиню у вигляді субсидії.

            Шановні члени виконкому! Бездумно підвищуючи тарифи, чи не боїтеся Ви зростання неплатежів за послуги, що ну ніяк не покращить роботу МКП «Господарник».

            Звичайно, що МКП «Господарник»  зацікавлений у підвищенні тарифів по витратному принципу, адже в ціну закладені всі валові витрати підприємства. Простіше кажучи, не потрібно бути економістом, щоб зробити висновок, що збільшення надходжень «Господарника» від зростаючих тарифів аж ніяк не відобразиться на якості послуг - левову частку доходів «з’їсть» насамперед зарплата. У таких умовах формування тарифів у підприємства зовсім немає ніякого стимулу вдосконалювати технологічні процеси, закуповувати нове і якісне обладнання, модернізувати своє підприємство, знижуючи собівартість послуг, шукати додаткові джерела надходжень…

            І це при тому, що майже всі вуличні мережі селища побудовані за кошти споживачів - наші з Вами власні кошти й безоплатно передані МКП «Господарник».

            Але навіщо «заморочуватися». Звичайно, що ніколи підприємство і його керівник не думатимуть про зниження собівартості послуг і покращення їх якості, якщо можна просто прийти до селищної ради і спокійно затвердити той тариф, який доведений на папері.

            Шановні, якщо такий стан речей не зміниться, то підвищення тарифів буде тривати нескінченно. При цьому стан самого МКП «Господарник», стан мереж і якість наданих послуг лише погіршуватимуться.

            І перед попереднім підвищенням ціни в початку 2013 року нас запевняли в нагальній потребі це зробити, в тому, що ми відчуємо ефект від нових енергоощадних насосів, від впровадження автоматизованих станцій регулювання наповнення водонапірних башт, і від покращання якості питної води внаслідок її знезалізнення та очищення. Не знаємо, чи відчув це хтось, бо з наших кранів вода ледве тече і такого кольору, що й чаю заварювати не потрібно.

            Для того, щоб зрозуміти, куди витрачаються наші кошти від оплати підвищених тарифів, достатньо скористатися відкритим джерелом - оприлюдненою декларацією про доходи за 2015 рік колишнього начальника МКП «Господарник» а нині голови районної ради Марущака М.М. на офіційному сайті Ружинської районної ради (ruzhun-rayrada.zt.gov.ua) - заробітна плата за 2015 рік складає 90740 гривень, тобто більше 7 тисяч в місяць; заробітна плата дружини - касира МКП «Господарник» - 47184 гривень, або майже 4 тисячі в місяць. І це в маленькому підприємстві, що є власністю селищної ради.

            Мабуть тому підприємство передано «у спадок» близькому родичу.

            А ще, кажуть, впродовж кількох років в МКП «Господарник» працювали «мертві душі», і саме ми з Вами платили їм заробітну плату.

            І саме цікавіше - з нагоди 25-річниці Незалежності України Президент Петро Порошенко своїм Указом присвоїв звання «Заслужений працівник сфери послуг України» М.Марущаку.

            Тож шановні члени виконкому, перш ніж ухвалювати нові ціни, задумайтесь. Звичайно, що пояснення - чим більші тарифи, тим більші надходження МКП «Господарник» - дуже просте й зрозуміле. Але ж не можна бездумно піднімати тариф, він повинен бути певним компромісом, соціальною домовленістю між МКП «Господарник», споживачами та селищною радою То чому ж не запросили на засідання виконкому, де обговорювалося це питання, хоч когось із споживачів, наприклад - по одному активному громадянину від кожного багатоповерхового будинку, нехай би почули «економічне обґрунтування» саме такої ціни, яке так до копійки пораховане працівниками МКП «Господарник» - 8 гривень і 76 копійок за кубічний метр води. Особливо дуже цікаво отих 6 копійок.

            А ще споживачі послуг комунального підприємства мають багато запитань до  нього. Краще їх було б задати попередньому керівнику Марущаку М.М., бо, як ми вже вказували, ще всі пам’ятають відчутне подорожчання в 2013 році і викликаний ним громадський резонанс й тодішні запевняння, як ці кошти потрібні для удосконалення й модернізації роботи артсвердловин та підвищення якості послуг. А де ця модернізація і покращання? В кишені керівника?

            Споживачів знову ж таки цікавить, яким чином нове підвищення ціни буде пов’язане із якістю послуг. Чи знову, як і кожного разу, чергове підвищення «з’їсть» заробітна плата.

            А ще цікаво, як це вплине на матеріально-технічну базу МКП «Господарник»? Що планується?

            І чи звернув хтось увагу на головні проблеми, що полягають не лише в застарілому обладнанні, а насамперед в неефективності керівництва; небажанні працювати на громаду; невмінні вчасно попередити проблеми, а може навпаки - є проблема, то є і можливість заробити; несистемному підході до вирішення проблем. І все це - скажімо чесно - при надзвичайно низькій якості обслуговування.

            Складається враження, що МКП «Господарник», який є таким собі монополістом щодо надання комунальних послуг в селищі, просто користується тим, що споживачі не можуть відмовитись від таких послуг, при цьому вони не можуть контролювати й впливати ні на якість послуг, ні на їх обсяги.

            Все-таки доцільно було б забезпечити прозорість при формуванні тарифів, для цього достатньо було б  в газеті в доступній формі пояснити, чому запропонована така ціна. Це дало б можливість людям побачити, що оплачувані ними послуги є дійсно економічно обґрунтованими.

            Прозорість формування тарифу - це коли кожному споживачу зрозуміло, на чому цей тариф базується, які його складові і куди вони витрачаються.

            А ще всім відомо, що в тарифі зазвичай закладається відсоток планового прибутку. А куди він витрачався раніше і куди планується витрачатись? А хто перевірив добросовісність виконання обов’язків, наявність корупційних дій та використання службового становища при розподілі отриманих доходів?  

            І хто перевірив об’єктивність поданих розрахунків?

            Насамкінець, шановні члени виконкому, шановні наші депутати селищної ради, шановний наш Віталій Іванович, ми не знаємо, чи допустимо говорити про ефективну роботу попереднього керівника МКП «Господарник», про якусь модернізацію підприємства, якщо елементарного, що не потребує значних затрат, зробити не змогли - не забезпечили належного порядку біля артсвердловин. А щоб знати, хто з наших односельчан перетворює ці території на смітники, наша пропозиція - запровадити відео спостереження - може штрафів буде досить, щоб і тарифи не зростали?

 

            Всі ми - споживачі комунальних послуг сподіваємось побачити й почути не лише відповідь на поставлені питання, а й детальну інформацію про надходження й витрачання коштів МКП «Господарник» - починаючи від заробітної плати і доплат начальнику, й закінчуючи придбанням та використанням найменшого - гайки, болта, скріпки.

            Шановний пане Жарський В.І.! Звертаємось до Вас як виборці, які черговий раз Вам повірили, підставили своє плече, вибираючи своїм мером. Ми звертаємось до Вас, аби наголосити, що не може бути беззаконня ні в селищній раді, ні в підпорядкованих їй підприємствах.

            Шановний Віталій Іванович, ми так сподівалися, вибираючи Вас, що будемо жити «в шоколаді», а живемо в лайні «Господарника», що дуже нагадує мусоровоз.

            Невже немає в Ружині чесних і порядних людей, готових працювати, які могли б зайняти місце керівника МКП «Господарник», а не передававати його у спадок - був один проходимець  Марущак М.М., тепер, коли пішов керувати районом, притягнув свого родича, наче це якась його приватна структура.

            Невже не можна було провести відкритий конкурс, широке громадське обговорення, призначаючи начальника МКП «Господарник»?

            Може, якби прийшла стороння особа, то багато б чого цікавого відкрилося і дало б відповіді на питання споживачів?

Чому вода заледве тече? Чому вона коричневого кольору? Чому всі необхідні роботи виконуються найнятим трактором, якщо є власний? Чому не забезпечено належного утримання території навколо свердловин? І чому відсутній детальний звіт про витрати?

 

            До речі, шановні читачі, запрошуємо Вас до активного обговорення теми. Не будьте байдужими.

 

 

Переглядів: 2372 | Додав: petroserventev | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
avatar
1 Анонімно • 13:24, 07.10.2016
Прочитавшидану статтю, мене зацікавило питання, висвітлене в порталі. Я є активним
споживачем послуг. Маю водопровід, каналізацію, необхідні побутові прилади,
задіяні в процесі побуту. Також буваю в населених пунктах області, маю певну
інформацію щодо стану водопостачання у сусідів. Хочузазначити, я маю певний поважний вік, що чимала частина водопроводів селища,
іншого устаткування має тривалий вік служби. Як звичайно, «старе є старе» і
зношене обладнання виходить з ладу. Щезовсім в пам’ятку часи, коли на окраїну нашого селища та на верхні поверхи
будинків не завжди доходила вода, а то її взагалі не було. Я не можу віддати
заслуги за нинішній стан центрального постачання питної води комусь конкретно,
але за останні 7-8 років в мене, як в одного з кінцевих споживачів, постійно є
вода. Да,є питання якості питної води.   Можнаполемізувати, але не потрібно бути потужним економістом, щоб розрахувати, що
можна купити за ті гроші, які ми принесли як споживачі в комунальне
підприємство. 6,60 – теперішняціна 1000 л. води. Звичайнийрозрахунок показує – вартість 1 л. води менше копійки (в магазині доочищені
води самі дешеві вартують  3-4 гривні за
1 л.)  ПОРІВНЯЙТЕ!!!!!            Я як споживач води стурбована тим,що буваючи в магазинах, на ринку спостерігаю картину, коли люди не задумуючись
розлучаються з коштами, купують спиртні напої, які не надто обов’язкові до
вживання.            Разом з тим, ніхто не будезаперечувати, що вода є основою життя і необхідна нам щоденно. Водопостачання –
справа цілодобова і безперервна в просторі і в часі. І хтось за це повинен
думати.Менезовсім не турбує як споживача і звичайну людину чужий гаманець. На те є
компетентні служби і колективи.Самавтор статті написав, що останній раз ціна на воду піднімалась в 2013 році, а
скільки води, у прямому і переносному розумінні слова, з того часу
спливло?  Навіть той самий курс долара
зріс втроє, відповідно і матеріали , і енергія, і ресурси, і паливо…  Читаючиматеріали порталу, в мене склалося враження, що автор має особисту неприязнь до
керівництва підприємства. Мені відомо, що в 2002 році МКП «Господарник» успадкувало
від попередника розвалене господарство і справа фактично була розпочата з «0». Отож я звертаюся до автора, до депутатів, до виконкому,до свідомих громадян з наполегливим проханням чим по-швидше вирішити питання з
тарифами.
 Ми непомічаємо певне благо, коли його маємо вдосталь, а коли його немає, виникає ґвалт… Згадаємоукраїнське прислів’я: «Якби був, то вбила б, щоб помер – любила б»
avatar
2 moshkovskaja • 17:26, 29.11.2016
таке враження що ця публікація від імені Марущака М.М...
avatar